15/6/13

Una altra experiència amb gel a P-3

-Es pot fer gelat sense congelador? Aquesta pregunta la podem respondre després de l'experiment. Si poseu molta atenció a les diapositives veureu tot el procés i els passos a seguir.


Les nostres hipòtesis surten reflectides a les diapositives; passada l' hora i quart, sorpresos, veiem que el suc s' ha congelat, el gel ja no hi és....
Mirant bé les 2 bosses treiem les següents conclusions:
  1. El suc s' ha congelat
  2. El gel és aigua
  3. La sal ha desaparegut, potser, perque s' ha enfonsat a l' aigua perquè era blanca 
Naturalment, després de pensar tant, i, de veure entusiasmats  i entusiasmades, que sí es pot fer gelat sense congelador ens l' hem repartit i cruspit del tot.

Explicació científica
El punt de congelació de l' aigua és de 0º, amb la sal, en canvi, la temperatura baixa a -10º per tant el punt de congelació de la sal és més baix i això fa que el gel es vagi descongelant i a la vegada el líquid, en el nostre cas el suc de préssec, es congeli. 
Aquí teniu un enllaç on l' explicació és més complerta:

8 comentaris:

  1. Ostres, quina proposta més interessant!
    Ho hauré de provar amb els petits de casa.
    Veure les cares dels infants després d'una descoberta és genial.
    Gràcies per compartir aquestes experiències
    Bon cap de setmana!
    Carme

    ResponElimina
  2. Ho he trobat super interessant. Moltes gràcies per compartir-lo.
    Felicitats pel premi. Em va fer molta il.lusió que guanyéssiu, perquè us segueixo des de fa temps i a més jo hi era a l'entrega de premis. Seguiu així!!
    Besitos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mireia,
      em sembla que vaig poder-te reconeixer. El teu bloc el vaig seguint.( tot i portar les ciències a l' escola, també sóc tutora d' infantil) Bona idea això dels blogs col·laboratius!!!!!

      Bon estiu

      Elimina
  3. És genial, m'encanta la proposta. Molt bona feina!

    ResponElimina
  4. Quina proposta...boníssima!
    Segur que agrada a tothom,jijiji
    Maria(mare Júlia)

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies per compartir la nostra idea. Ens agrada molt com porteu les nostres propostes a l'aula... I moltes felicitats pel premi!!

    ResponElimina
  6. Genial, m'encanta !!!!!
    M'ho apunto de cares al curs vinent, perquè es un propostamolt interessant.
    Una abraçada !!!!
    Magda ( Els petits Infants)

    ResponElimina
  7. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...